Ζω σε μια περίοδο τρικυμιώδη στην όποια κυριαρχεί η απαισιοδοξία. Κι όμως, την ίδια στιγμή έχω πρόσβαση σε μέσα και γνώση που μπορούν να βοηθήσουν να πραγματοποιήσω και την πιο τρελή ιδέα (πχ. να έχω το δικό μου κανάλι μαγειρικής, χωρίς καθόλου χρήματα). Τι μου λείπει περισσότερο απ’ όλα; Το καλό παράδειγμα! Η παρότρυνση από κάποιον που τα κατάφερε χωρίς τα στερεότυπα, χωρίς τη μιζέρια, χωρίς το “δε γίνεται”. Στη χώρα του δε γίνεται.

 

 

Ο Παύλος έφτασε στην ώρα του στο ΤΕΙ Ηρακλείου, πριν καν να έρθει το κοινό, με το ποδήλατο του και περιβολή ανάλαφρη. Με ένα t- shirt, ένα κάπρι παντελόνι και τις σαγιονάρες του. Ευδιάθετος χωρίς ίχνος κούρασης από την απότομη ανηφόρα που τον περίμενε πριν το εκπαιδευτικό ίδρυμα. Ούτε προτζέκτορες,  ούτε προκαθορισμένο κείμενο. Διαδραστικότητα. Δύο ώρες έμπνευσης και καλής διάθεσης.

Η ομιλία με παραδείγματα και θετικότητα είχε στόχο την έμπνευση δημιουργίας στο νέο κόσμο. Έμπνευση που είναι η κινητήρια δύναμη της δημιουργίας. Έμπνευση που λείπει από την κοινωνία μας, απ’ το σχολείο, το παν/μιο και τα πρόσωπα της δημοσιότητας. Ο Παύλος μας εξήγησε αναλυτικά ότι τα χρήματα ΔΕΝ είναι το μόνο κινητήριο μέσο για να γίνουν πράγματα.

 

 Ο Παύλος Ευμορφίδης με τον Ισπανό συνεργάτη του. Ο Παύλος Ευμορφίδης με τον Ισπανό συνεργάτη του.

 

Αυτό που μετράει περισσότερο είναι η δημιουργικότητα Η δημιουργικότητα είναι έμφυτη σε όλους μας, και όχι μόνο στους καλλιτέχνες. Δημιουργικότητα είναι το να ασχολείσαι με αυτό που αγαπάς να αφοσιώνεσαι και να το εξελίσσεις. Να βρίσκεις λύσεις σε προβλήματα, να ανακαλύπτεις. Να ψάχνεσαι και να αναρωτιέσαι. Να μην κάθεσαι στα αυγά σου.

 

 

Έπειτα από αυτά αισθάνθηκα ότι γέμισε η μπαταρία μου. Οτι κάποιος επιτέλους με χτύπησε ενθαρρυντικά στην πλάτη και μου είπε να συνεχίσω. Αλλά είναι ένας δρόμος ανηφορικός, απαιτεί διαρκή αναρρίχηση και ιδρώτα, και κυρίως να έχεις υπομονή και ψυχραιμία στις δυσκολίες.

Εϊναι προφανές οτι η εικόνα του επιχειρηματία στην Ελλάδα για χρόνια συνδέθηκε με τη διαφθορά τη ματαιοδοξία και τα στερεότυπα του επιχειρηματία που κινείται με πολυτελή αυτοκίνητα και έχει βίλες. Κι όμως το να επιχειρεις, (επιχειρείν) εχει να κάνει πρώτα με το να κάνεις μια ιδέα πραγματηκότητα. Όπως π.χ. να κατασκευάσεις ‘το καλύτερο κρεβάτι στον κόσμο μόνο με φυσικά υλικά’ (cocomat). Τα χρήματα και η επιτυχία έρχονται μετά, άλλα μόνο σε αυτούς που επιμένουν. Η επιχειρηματικότητα είναι η μόνη διέξοδος από την κρίση.

“Ο καινοτόμος Παύλος Ευμορφίδης το 1989 ‘Ξαναφαντάστηκε’ το στρώμα και δημιούργησε ένα νέο Προιόν από φύκια και φυσικά υλικά για καλύτερο ύπνο. Ενάντια στα στερεότυπα της ελληνικής κακοτεχνίας κατάφερε να τα πουλήσει στη Βόρεια Ευρώπη και να δημιουργήσει την COCOMAT ένα από τα δημοφιλέστερα ελληνικά brands στον κόσμο.”

 

 Φοιτήτριες με τα δείγματα από τα σαμπουάν που έχει φτιάξει η cocomat μέσα σε καλάμια που κλείνουν με φελό. Φοιτήτριες με τα δείγματα από τα σαμπουάν που έχει φτιάξει η cocomat μέσα σε καλάμια που κλείνουν με φελό.

 

Είμαστε σε μια χώρα που προσωπικότητες σαν του Παύλου είναι ίσως λίγες, όμως σίγουρα υπάρχουν. Και πρέπει να τις ανακαλύψουμε. Χάρη σε αυτους τους ανθρώπους η χώρα που αλλάζει δραματικά θα μεταμορφωθεί σε κάτι θετικό και καλύτερο.


Συγχαρητήρια στην κ. Τζωρτζάκη Επικ. Καθηγήτριας και στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του ΤΕΙ Κρήτης που τον κάλεσε στις 15/05/15  για να ακούσουμε κάποια διαφορετικά πράγματα από όσα συνηθίζουμε.

 


Ο Παύλος Ευμορφίδης είναι το πρώτυπο του δημιουργικου επιχειρηματία. Ίδρυσε την Cocomat το 1989 και με τον αδελφό του Μike την μετέτρεψαν σε μια απο της δυναμικότερες επιχειρήσεις της χώρας, από τις λίγες που δε γονάτισε η κρίση αλλα ίσως τις έκανε ισχυρότερες. Με έδρα σε Αθηνα, Νεα Υόρκη Αμστερνταμ και συνολικά 13 χώρες.